vrijdag 4 februari 2011

Underworld rise of the lycans

Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Actie / Fantasy
92 minuten

geregisseerd door Patrick Tatopoulos
met Rhona Mitra, Bill Nighy en Michael Sheen

Tijdens de Middeleeuwen zijn de Lycans de slaven van de aristocratische vampieren. Lucian (Michael Sheen), één van de Lycans, zet de weerwolven op om te strijden tegen Viktor (Bill Nighy), de koning der vampieren. In zijn strijd voor hun vrijheid wordt Lucian vergezeld door zijn geheime geliefde Sonja (Rhona Mitra). Haar aanwezigheid zorgt voor de nodige veranderingen in de plannen van Lucian.
Bron: http://www.moviemeter.nl/film/51520

Ik had weinig verwachting van de film. Ik ben onderhand wel gewend dat deel 3 vaak niet veel aan is. Ik vond de special effects maar tegen vallen. De wolven zagen er naar mijn mening gewoon stom uit (erg jammer). Ik zal al wel te veel weerwolven/vampieren films gezien hebben, maar ik vond deze wel één van de slechtste qua uitwerking.
Het verhaal daarin tegen was wel leuk. Te minste wat ik leuk vond was het einde. Het is eindelijk duidelijk waar de eerste twee underworlds op gebaseerd zijn. 
Het beviel mij wel, dat het hierdoor dus niet geheel een happy end is. Van mij mogen er vaker films komen zonder een happy end. Aangezien je als je een film gaat kijken toch wel weet dat de hoofdpersoon het verhaal overleefd. Dit was in dit geval voor één van de hoofdpersonen niet het geval. 
Als de special effects beter waren geweest, dan was dit een film die ik kon aanraden. Als je de eerste twee underworlds gezien heb, dan is het wel leuk om deze ook te kijken. Als je die niet gezien heb, dan raad ik deze film niet aan. Ook al is hij makkelijk als eerste te bekijken, aangezien hij het begin van het verhaal laat zien en dus geen echt vervolg is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten