vrijdag 18 februari 2011

The Prince of Persia

Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy
116 minuten

geregisseerd door Mike Newell
met Jake Gyllenhaal, Gemma Arterton en Ben Kingsley

Dastan (Jake Gyllenhaal) groeit op als weesjongen in de straten van de koninklijke stad Nasaf. De koning ziet potentie in hem en besluit Dastan te adopteren en op te nemen in de koninklijke familie. Eenmaal volwassen gaat Dastan samen met zijn stiefbroers op veldtocht om zijn rijk te verdedigen. Ook het afgelegen bergkoninkrijk van de mooie prinses Tamina (Gemma Arterton) fungeert als doelwit. Maar Dastan weet niet dat de prinses de hoeder is van een magische ‘dolk der tijd’, waarmee de tijd enkele ogenblikken kan worden teruggehaald. Een machtig wapen, dat niet in verkeerde handen mag vallen. Maar een verrader binnen het Perzische koningshuis heeft het echter op de magische dolk voorzien...
Moviemeter.nl


Leuke film om naar te kijken, ook al weet je van te voren wel ongeveer wat er gaat gebeuren. Ik vond de actie scènes grappig in elkaar zitten, soms naar mijn smaak iets te overdreven maar dat zal wel bij deze film horen. Ik kreeg in het begin wel het gevoel dat er dingen gekopieerd waren uit de film Aladin. Helemaal het spring werk in het begin van de film, deed mij heel erg denken aan toen Aladin weg moest rennen voor de bewakers van de Sultan. Desondanks vond ik het een leuke film om naar te kijken. Nu ben ik natuurlijk wel bevooroordeeld omdat ik gewoon helemaal weg ben van Disney. Het einde van de vond ik echt geweldig! Dit is zeker een film die ik nog een keer zal gaan kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten