vrijdag 4 februari 2011

Remember me





Ik had expres niets over deze film opgezocht. Ik had het gevoel dat de film het leukste was als ik zo min mogelijk wist. Ik heb dus niet eens de achterkant van de dvd hoes bekeken! Maar speciaal voor jullie toch een stukje over de film :)


Verenigde Staten
Drama / Romantiek
108 minuten

geregisseerd door Allen Coulter
met Robert Pattinson, Emilie de Ravin en Pierce Brosnan

Tyler Hawkins is een jongen die na de zelfmoord van zijn broer en de scheiding van zijn ouders in een staat van totale lethargie belandt. In schril contrast daarmee staat een jonge vrouw, Ally Craig (De Ravin), die een tragedie heeft meegemaakt maar daarna juist de carpe diem-filosofie omarmt. De twee krijgen wat met elkaar, maar niet al het emotionele puin is meteen geruimd.


Ik was heel erg blij dat ik niet wist waar de film overging. Dit maakte het kijken naar de film alleen maar leuk! Ik weet zeker dat als ik al wist waar de film overging, ik direct kon voorspellen, hoe de film ging aflopen. Nu was het einde voor mij een complete verrassing. Dit komt voor mij niet vaak voor. Vaak weet ik wel van te voren al hoe een film gaat eindigen. Dus dit vond ik erg verfrissend.
Ik heb erg genoten van de film en kan hem ook zeker aanraden als je van ‘dramatische’ films houdt. Ik zet het tussen haakjes, omdat de film niet geheel dramatisch is. Het is een goede film, met een leuke verhaallijn :) Op het einde wordt je wel even terug naar het echte leven gehaald. Dus als je een film wil kijken om juist niet aan de realiteit te denken, ga deze film dan maar niet kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten