dinsdag 15 februari 2011

Glee

Hou je van tienermusicals? Vind je het jammer als de film is afgelopen en zou je willen dat het een serie was? Dan is Glee misschien iets voor jou!


                                                   Waar gaat Glee over?
 Glee gaat over een groep jongeren die onder begeleiding van hun leraar een koor beginnen op school. De hele serie draait in principe om deze jongeren en waar zij tegen aanlopen nu ze in een koor zingen. Centraal staan de gebreken van elk van hen en hoe ze moeten opboksen tegen de vooroordelen van hun medestudenten en van enkele leerkrachten.

Ik vind zelf Glee een erg leuke serie om te kijken. Het is namelijk niet zo dat ze echt uit het niets gaan zingen ineens, ze doen dit vaak in de klas of het nummer begint wel ineens maar eindigt in het lokaal. Ze hebben iedere week een thema waar het nummer dat ze zingen bij hoort. Het enige wat ik jammer vind, is dat de serie erg oppervlakkig is. Er wordt niet veel ingegaan op de zware problemen van de jongeren en dat er weinig realisme is in de serie. (zo heeft bijna iedereen al een relatie met elkaar gehad uit de groep, dit lijkt me in het echt niet bepaald voor te komen). Verder vind ik het erg leuk dat ze echt acteurs hebben genomen met een normaal uiterlijk en niet alleen mega mooie mensen. Dit geeft wel een betere weergave van het echte leven.

Al met al vind ik het een vermakelijke serie om te kijken!

Ps. Seizoen 2 is net begonnen op rtl 5 op de dinsdag van half 9 tot half 10

2 opmerkingen:

  1. Is deze serie nu leuk of niet ? een vriendin van mij vind het niet leuk maar jij dan ? is het veel zingen en dansen dan hou ik er wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind hem wel heel leuk :P En ja het is veel zingen en dansen haha, daar draait de hele serie onderhand om

    BeantwoordenVerwijderen